Skurcze podczas gry w koszykówkę

 

Koszykówka wymaga wysokiego stopnia wytrzymałości mięśni i układu sercowo-naczyniowego. Bieganie po boisku, rzucanie i skakanie – wszystko to wymaga użycia całego ciała. Skurcze są zmorą każdego sportowca, ale są szczególnie szkodliwe podczas gry o dużej ilości ruchu, takiej jak koszykówka. Niezależnie od tego, czy odczuwasz skurcz w boku, czy uszczypnięcie w nogę, nauka unikania skurczów oznacza, że ​​będziesz mógł grać w najwyższej formie.

Spożyj napój sportowy, który zawiera zarówno sód, jak i potas, zanim zaczniesz grać w koszykówkę. Kiedy uprawiasz sport, a szczególnie koszykówkę, pocisz się. Podczas gdy wodę traconą przez pot można łatwo zastąpić wodą pitną, należy również uzupełnić utracony pot i sód przez pot, zwłaszcza podczas gry dłuższej niż 90 minut. Zacznij od napoju sportowego.

Zjedz niewielką przekąskę o wysokiej zawartości węglowodanów złożonych, aby pobudzić organizm przed treningiem. Skurcze mogą być wynikiem nadmiernego wysiłku, więc uprzednie zwiększenie ilości energii pomaga odeprzeć zmęczenie mięśni i ciała podczas gry. Pełnoziarniste krakersy i sery, kawałek chleba z owoców lub pszenicy i masło orzechowe pomagają napędzać organizm i zapobiegać skurczom podczas gry.

Przed rozpoczęciem gry weź najpierw udział w rozgrzewce. Rozgrzanie mięśni pomaga zapobiegać urazom i skurczom związanym ze zwichnięciem i napięciem więzadeł.